Lata dagar

Nu har vi varit i Turkiet sedan onsdag jättesen kväll. Vi kom till hotellet strax innan midnatt.

Igår vaknade vi vid nio och begav oss ut på bussjakt. De kallas Dolmus och är ungefär som en taxi. Varje Dolmus rymmer cirka 20 personer. Beroende på vart man vill åka så ska man hålla utkik efter en viss färg. Vi var på jakt efter en orange.

Vi hittade en nästan direkt så vi hoppade på. Hade bestämt med fina Angel att vi skulle ses i Marmaris vid ett café så vi ville gärna hitta det stället i god tid.

När Dolmusen började närma sig marinan hoppade vi av och började promenera mot båtarna. Efter en liten stund hittade vi stället vi sökte. Då passade vi även på att äta frukost.

Sedan strosade vi runt och tittade på båtar, människor och affärer tills att fröken anlände.

Det var så trevligt att träffa henne! Vi satt och drack vatten och juice ett bra tag och sedan skulle hon ta en sväng på basaren och vi gick och tog ett dopp på stranden. Det var svalt och skönt och vi undrade varför vi inte gjort det tidigare :-) Varmt är det här i alla fall. Under dagtid är det typ 35 grader och det tror jag är i skuggan.

Vi tog samma väg tillbaka till hotellet som vi tog på morgonen och det gick bra. Vi var lite slöa efter en hel dag i värmen så vi åt middag här på hotellet. Sedan somnade jag vid sju och har i stort sett sovit sedan dess, fram till åtta på morgonen. Utvilad!

Idag ska vi ligga vid poolen på hotellet har vi tänkt.